Egy cégnél, a különböző célból működő alkalmazások, amelyek nincsenek egymással összekapcsolva, mindig felvetik a következő problémákat:
- Melyik rendszerből származó információ a hiteles, nem egyezőség esetén melyiket fogadjuk el?
- A rendszerek kézi, vagy eseti összekapcsolásakor a hivatkozásokat közös törzsadatokra kell vonatkoztatni, amik a különböző rendszerekben eltérőek lehetnek. Így az adatok konszolidálása és ellenőrzése jelentős többletmunkát, időkiesést, és ezáltal többletköltséget okoz.
- Egy folyamat végigkövetése több alkalmazás és eltérő adatbázisok esetén, amelyek nincsenek integrálva, sokszor nehézségekbe ütközik, vagy egyáltalán nem is lehetséges.
Rendszerintegráció megoldásunkkal a fenti problémákat rövid átfutási idővel kiküszöböljük,
az alkalmazások közötti automatikus adatáramlást és a törzsadatok egységesítését hatékonyan megoldjuk.
Így Ön nem csak időt nyer, de hatékonyan monitorozhatja információit.
Integráció előtt
Egy web-áruházba folyamatosan érkeznek a megrendelések. A raktáros papírra kilistázza a megrendeléseket a web-áruházból. A logisztikai rendszerben rögzíti a megrendeléseket és dokumentálja a kiszedési, csomagolási, kiszállítási folyamatot. Ha kész a csomag, a web-áruház szoftverből kinyomtatja a számlát, a logisztikai rendszerből pedig a szállítólevelet, amivel a csomagot átadja a szállítmányozónak. A számlát a könyvelő a könyvelő rendszerben akkor rögzíti, ha papíron megkapja a bizonylatokat (általában áfa bevallás előtt néhány nappal). A három rendszer egymástól függetlenül működik, nincs automatikus adatcsere közöttük.
Rendszerintegráció után
A három alkalmazási rendszer integrációja után a megrendelések a web-áruházból automatikusan bekerülnek a logisztikai rendszerbe. A kiszedési folyamatot a rendelések összevonásával akár azonnal meg lehet kezdeni külön adatrögzítés nélkül. A raktáros csak a logisztikai rendszerrel dolgozik, abban mindent lát, amire szüksége lehet a feladatok teljesítéséhez. A csomagkísérő bizonylatokat szintén a logisztikai rendszerből nyomtatja ki. A rendszerintegráció révén a vevő a web-áruházban követheti a rendelése állapotát, vagyis tudja, hogy mikor kaphatja kézbe a megrendelt árut. A pénzügy számára a kibocsátott számlák szintén a keletkezésükkor azonnal láthatók, így követni tudják a pénzáramlást is, míg a könyvelés a háttérben automatikusan megtörténik.
Az intergráció eredménye
- A beérkező megrendeléseket a raktár folyamatosan látja, és késlekedés nélkül elkezdheti a kiszedést. Így a megrendelések teljesítésének átfutási ideje csökken;
- A kiszedési folyamat optimalizálható, ami szintén a folyamat gyorsítását eredményezi;
- A raktáros kevesebb adminisztrációt végez, ezáltal kevesebb feladatot kell ellátnia, ami munkaerő – és egyben költség megtakarítást eredményez amellett, hogy az adatbázisok konzisztens (egyező, ellentmondásmentes) adatokat tartalmaznak.
- A vevők nyomon tudják követni a rendelésük készültségét, ami a bizalmukat erősíti.
- A számlák fizetési határidejének betartását figyelemmel lehet kísérni és a könyvelési adatok is – pl. folyószámlák, cash-flow, eredmény kimutatás, stb. – naprakészen lekérdezhetők a vezetők által.
Az integrált rendszer üzleti előnyei abban jelentkeznek, hogy a feladatok végzése megbízható, valós idejű információk alapján történik, a folyamatok felgyorsításával az átfutási idejük csökken, a többszörös adatrögzítésre, ellenőrzésre, javításra fordított kapacitás és költség kiküszöbölhető. Javul a cég reagáló készsége, javul a kiszolgálás minősége, vagyis növekszik a cég értéke.